مشاورین املاک،خرید،فروش،آپارتمان،ملک،زمین،کلنگی،ویلایی،تجاری
021-88331880

آپارتمان فروشی در مجتمع باغ زعفرانیه 380 متر

کد ملک : 1484120

آپارتمان فروشی در مجتمع باغ زعفرانیه 380 متر 4 خوابه در طبقات 5 و 2 در دید شمال و جنوب و 3 خوابه 310 متر زیربنا و 340 متر و پنت هاوس 700 و 1000 متر زیربنا

در تهران زعفرانیه

توضیحات پروژه

مجتمع مسکونی ۶۳ واحدی  باغ زعفرانیه، با زیربنای کل ۳۸۰۰۰مترمربع، در ۱۲ طبقه روی زمین و ۳ طبقه زیرزمین، در باغی به مساحت ۶۵۰۰ مترمربع در یکی از دامنه‌های شمالی تهران واقع شده است.

پس از مراجعه‌ی کارفرما و مشخص شدن صورت‌مسئله، چالش‌های طراحی به شرح زیر پدیدار شد:

    احترام به پوشش گیاهی و حفظ حداکثر درختان سایت.
     نحوه‌یهم نشینی  ساختمان ۱۲ طبقه با باغ موجود و فضای شهری.
    امکان بهره‌گیری هم‌زمان اکثر واحدها از نور و مناظر شمال،جنوب،شرق و باغ.
    توجه به تأثیر آلودگی هوا بر منظر روز و ناپدید شدن مناظر کوهستان در شب.
    پرهیز از تکرارالگوهای متداول بلندمرتبه و تلاش برای ایجاد کیفیت فضا در همسایگی.
    استفاده از سطح بام با نگرش بخش قابل‌استفاده از سطح اشغال برای زندگی درفضای بازدرروز وشب.
    بهره برداری از آب باران جهت صرفه جویی در مصرف منابع زیرزمینی.

همسایگی عمودی:

 وجود درختی به ارتفاع بیش از یک طبقه در مجاورت نما، تعاملی جدید در همسایگی جداره ایجاد می‌کند، بدین ترتیب که نگهداری از پوشش گیاهی در طبقه‌ی پایین منجر به ایجاد حریم و منظری مناسب برای هردوطبقه می‌شود.قرارگیری توده‌ی سبز در حفره‌ها و پیش‌آمدگی‌های طبقات مختلف حجم و تأثیر متقابل منظر و حریم، برای اکثر واحدهای مسکونی، به‌ویژه برای طبقات بالایی، چشم‌اندازهایمناسبی پدید می‌آورد.

 

در راستای رعایت قوانین شهرداری، زیربنای قسمت‌های  بیرون‌زده و فرورفته‌ی حجم به‌گونه‌ای تنظیم شد که مساحت هر طبقه یکسان باشد و پیش آمدگی های طبقات در محدوده رد پای ساختمان درزیرزمین تعریف شده است.

بیش از 20 نوع متنوع آپارتمان از ۲۲۰ تا ۷۵۰ مترمربع  از طبقه هکف تا یازده وجود دارد که هرکدام به لحاظ اندازه وچیدمان  متفاوتند و حداقل ۶۵% محیط پیرامون آنها با هوای آزاد مرتبط است.2 طبقه آخر ساختمان نیز به واحدهای دوپلکس اختصاص داده شده که حیاط های اختصاصی دارند.

به دلیل حفظ درختان، امکان بهره برداری از۴۵%سطح اشغال مجاز(زیرزمین؛در محدوده 60% طول )وجودنداشت و با توجه به نیاز کار فرما به وجود زمین ورزشی در محوطه ، پیشنهاد احداث زیر زمین و اتصال آن به پروژه،خارج از محدوده ۶۰% طول زمین به شهرداری مطرح شد، که خوشبختانه با آن موافقت گردید. با توجه به تامین پارکینگ مورد نیاز در زیرزمین ساختمان اصلی،این بخش به پارکینگ مهمانان و سوئیت های اقامتی چند منظوره اختصاص داده شد، تا با توجه به عرض معبر و مقیاس پروژه از ازدحام خودرو در اطراف سایت جلوگیری شود.. بسته‌ی ارتباط عمودی، شامل پله و آسانسور، در فاصله‌ی بین احجام مسکونی قرار گرفته است، که این امر باعث استفاده از منظر و نورطبیعی مناسب برای آسانسورها، لابی طبقات و راهروهای ارتباطی می گردد.

نما:

بتن نمایان سازه‌ی اصلی، چوب برای تداعی جعبه‌های چوبی گیاهان و صفحات رنگ شده فیبر سیمانی به‌عنوان زمینه‌ی حجم، عمده‌ی مصالح نما و مشاعات ساختمان هستند اما شاید اصلی ترین  مصالح نما را لایه سبزی از درختان تشکیل می دهند که در فصول مختلف و در طول سال چهره پویا و زنده ای به آن می بخشند و با سن پروژه رشد می کنند.استفاده از سیستم آبیاری اتوماتیک متصل به شبکه بازیافت آب باران ، بقا و ماندگاری فضای سبز را مستقل از مالکان واحدها تضمین مینماید. سطوح بتنی سازه در بخش‌هایی از فضاهای عمومی و خصوصی حفظ شده است که از هزینه نما و نازک کاری داخلی کاسته است.با توجه به مقیاس بزرگ پروژه در منطقه، دسته‌بندی بازشوهای نما به مدول‌های 1،2 و 4 واحدی به ارتفاع 2 طبقه در راستای تناسب با احجام اولیه و به‌منظور کوتاه‌تر جلوه‌دادن بسته‌های آپارتمانی استفاده شده است.

تأسیسات :

سیستم مرکزی تأمین سرمایش وگرمایش در طبقه‌ی سوم زیرزمین درنظرگرفته شده که گودنور مجاور آن تأمین‌کننده هوای تازه آن است.تنظیم هوای داخل واحدها بر عهده‌یفن‌کوئل سقفی منفرد و کانالی است که با سیستم هوای تازه پشتیبانی می‌شود.برای فضاهای عمومی، نظیر لابی، سالن اجتماعات و فضاهای ورزشی سیستم هواساز منطقه‌ای به‌صورت مستقل درنظرگرفته شده است.

آب‌رسانی به مخزن سرویس‌های بهداشتی، فضاهای سبز ، آب نما واستخر، از جمع آوری و ذخیره آب باران  در زیرزمین حاصل می شود که پس از تصفیه ، توسط شبکه‌ی لوله‌کشی خاکستری تامین می گردد، به این  ترتیب در شرایطی که بحران آب جدی است، علاوه بر صرفه اقتصادی ، منابع آب زیرزمینی کمتری مصرف می گردد.

سازه:

نوع سازه اسکلت بتنی با دیوار برشی درنظرگرفته شده است؛ عمده‌ترین چالش سازه نگهداری پیش‌آمدگی‌های حداکثر 5 متری ودهانه‌های 12 متری در بعضی نقاط پروژه است.برای نگهداری از پیش‌آمدگی‌های بیشتر از 3متر از دیوار برشی معلق و برای ایجاد دهانه‌های 12 متری از سیستم cobiax استفاده شده است.

قیمت مترمربع :29,000,000 تومان
قیمت کل: 000 تومان
ملک جهت :خريد و فروش
تاریخ آگهی : 1396/12/19
اعتبارآگهی : 1406/12/17

مشخصات مکانی
کشور
ایران
استان
تهران
شهر
تهران
منطقه
زعفرانیه
مشخصات کلی
نوع ملک
آپارتمان
موقعیت ملک
شمالی
تعداد طبقات
12
تعدادواحد
2
سن بنا
0
نما
متراژ زمين
6800
طول بر
0
تراکم
0
مشخصات واحد
زیربنا
380
شماره طبقه
5
تعدادخواب
4
آشپزخانه
سرویس بهداشتی
کفپوش
تعدادخط تلفن
0
امکانات واحد
                             
                                

     
مشخصات ملک
مالک مسکونی
اجاره
تخلیه
محل سکونت مالک
وضعيت سند :
تنظيم کننده :

قیمت پایه 29000000 تومان و هر طبقه 5 در صد اضافه می شود